SI

I

EN


Gergely Dubóczky



Gergely Dubóczky je danes edini madžarski dirigent mlajše generacije, ki je enako intenzivno sodeloval s priznanimi dirigenti in rojaki, kot so Zoltán Kocsis ter Ivan in Ádám Fischer. Ob boku železnega koncertno-simfoničnega repertoarja se posveča tudi interpretaciji baročne in sodobne glasbe, kar se kaže v številnih krstnih izvedbah žanrsko hibridnih del, ki jih je dirigiral doslej. Pogosto dirigira tudi glasbenogledališkim, še posebej opernim produkcijam.

Po diplomi iz matematike je študiral dirigiranje na budimpeški Akademiji za glasbo Franza Liszta, nato pa se je študijsko izpopolnjeval v New Yorku in na Dunaju pri Marku Stringerju. Pozneje se je udeležil še več mojstrskih tečajev pri Petru Eötvösu, Erwinu Ortnerju, Siru Simonu Rattlu, Bertrandu de Billyju in Danielu Hardingu. Na Bard kolidžu v zvezni državi New York je deloval kot asistent dirigentov Harolda Farbermana, Leona Botsteina in Lawrencea Golana. Poleti 2014 je prejel štipendijo Bayreuthskega festivala, ki mu je omogočila nastop na omenjenem festivalu, poleti 2016 pa je osvojil prvo nagrado na mednarodnem dirigentskem tekmovanju Atlantske obale na Portugalskem. Nemudoma po diplomi iz dirigiranja je bil ob boku šefa dirigenta Zoltána Kocsisa dve leti dirigent-asistent Madžarske filharmonije, leta 2009 pa je postal umetniški vodja in dirigent Medicinskega orkestra Univerze Semmelweis.

Leta 2013 je ustanovil ansambel Budimpeški zvočni kolektiv (Budapest Sound Collective), s katerim je izvedel več sodobnih multimedijskih in večzvrstnih produkcij, kot denimo Sedem poslednjih besed Josepha Haydna (s pisateljem Pétrom Esterházyjem in likovnim umetnikom Istvanom Nadlerjem) ali umetniški cikel Elementi, ki je bil izveden na Budimpeškem festivalu sodobnih umetnosti CAFe. Od leta 2014 je dirigent Simfoničnega orkestra Glasbenega konservatorija Béla Bartók, še istega leta pa je Dubóczky prejel povabilo Ivána Fischerja k sodelovanju pri izvedbi poletne koncertne turneje Budimpeškega festivalskega orkestra. Od takrat redno sodeluje z omenjenim orkestrom. V zadnjih letih je dirigiral skoraj vsem pomembnejšim orkestrom na Madžarskem (Simfonični orkester MAV, Podonavski orkester Obuda, Simfonični orkester Szolnok, Concerto Budapest in Simfonični orkester Alba Regia). Leta 2016 je bil glasbeni vodja in dirigent sodobne madžarske opere Creative Relationships (Ustvarjalna razmerja), ki je bila prvič uprizorjena na Bartok Plus Opera festivala v Miskolcu in je še vedno del stalnega repertoarja Budimpeškega operetnega gledališča. Leta 2017 je bil imenovan za glasbenega direktorja televizijskega tekmovanja mladih talentov, Virtuozi klasične glasbe, prav tako pa je sodeloval kot profesor dirigiranja na Akademiji za dirigiranje v okviru Festivala Gstaad Menuhin. Od 1. januarja 2018 je glavni dirigent Simfoničnega orkestra Alba Regia.