SI

I

EN


Otvoritveni koncert: UGLASBENA STRAST

Dvorana Union, Maribor

20. 9. 2018 ob 19:30

Haydnova filharmonija
Nicolas Altstaedt, dirigent in violončelist


 
Edward Elgar: Koncert za violončelo in orkester v e-molu, op. 85
Joseph Haydn: Simfonija št. 92 v G-duru, Hob. I:92, »Oxford«
***
Joseph Haydn: Simfonija št. 100 v G-duru, Hob. I:100, »Vojaška«

Otvoritveni koncert Festivala Maribor bo izvedel letošnji rezidenčni orkester Festivala Maribor, člani mednarodne Haydnove filharmonije s sedežem v Eisenstadtu, okrepljeni z izjemnimi slovenskimi glasbeniki. Vodil jih bo umetniški vodja in osrednja osebnost Festivala Maribor 2018, violončelist in dirigent Nicolas Altstaedt.

Vsi, ki smo bili priče otvoritvenemu koncertu lanskega festivala, dobro vemo, zakaj nastop Haydnove filharmonije pod vodstvom njenega karizmatičnega vodje uteleša strast do glasbe in zakaj se letos pri Festivalu Maribor predajamo prav strasti in srčnosti, ki ležita v srčiki muziciranja naših festivalskih glasbenikov.

Glede na glasbo, ki bo ob tej priložnosti na sporedu – dela angleškega velikana Edwarda Elgarja ter v Londonu nastale simfonije Josepha Haydna, bi koncert zlahka podnaslovili »Angleški«, vendar bi s tem gotovo izzvali skeptično vprašanje: Kaj le skupnega ima prislovična angleška zadržanost s strastjo?

In ravno tukaj bodo naši glasbeniki razgrnili pravo, resnično globoko strast. Iskati jo je namreč treba v srcih glasbenikov in ne v površnih kulturnih klišejih. Kar se angleške zadržanosti tiče, odgrnimo z nje tančico manir in ji dovolimo pokazati, da brez notranje nuje in brez strasti ta glasba niti nastala ne bi. Edgar je ta krvotok svojega naroda poznavalsko kanaliziral v skladbe. Za vsako elegantno popisano stranjo, prikupnimi melodijami in navidezno lahkotnostjo brbota življenjska sla, ki je kot tekoča lava pod zaspano zeleno angleško pokrajino.

In ko smo že pri strasti, niti pri »papa« Haydnu (»očetovski« sloves si je skladatelj prislužil šele v starosti) ne bomo pozabili njegovih živahnejših mlajših let, ko ga je zaznamovala radoživost in nebrzdano zanimanje za vse, kar je svetovnega (in nenazadnje tudi neomejeno uživanje v ženski družbi, kljub baje srečnemu zakonu). Ta radoživost Haydna nikoli ni zapustila in z natančnim poslušanjem jo bomo lahko prepoznali v slehernem njegovem delu.

Pustite torej svoje predsodke in zadržanost doma in se nam pridružite na še eni bleščeči otvoritvi Festivala Maribor!

 
"Pravi življenjski pogled nazaj: v recitativu zlomljenega človeka, v bežečih spominih in vilinskih fantazijskih svetovih, vse do elegičnega odpeva. Med wagnerjanskimi kromatizmi in razbijanjem srca v udarcih pavke, kakor v Brahmsovem Rekviemu, se svetlikajo vse barve življenja, kot bi v osveženem spominu žarele skozi krožečo kristalno kroglo. Po smrti ostane »Oblivion«, pozaba, je rekel Elgar. Gre za njegovo zadnje pomembno delo, v katerem je po
prvi svetovni vojni našel svoje zadnje besede.
Medtem ko je 120 let prej Elgar med komponiranjem v angleškem Brinkwellu (Sussex) slišal grmenje francoskega topništva nad Rokavskim prelivom, je Joseph Haydn v Londonu srečaval begunce francoskih revolucionarnih vojn. Obe ti pridobitvi umetnosti sta zaznamovani z žalostjo neštetih ljudi in prav tako nas obe danes opominjata na to, kako dragocen je vsak trenutek življenja."
Nicolas Altstaedt

 

* Vstopnice: 25 € / predprodaja 20 € / upokojenci 20 € / študenti, invalidi 12,50 €
Vstopnice s popustom je možno kupiti le v Informacijski pisarni Narodnega doma Maribor in največ uro pred koncertom na prizorišču koncerta.
Festival Maribor Carousel